Att övertyga företaget: Argument för koldioxidneutralitet

Edens värld

Eden Springs genomförde en undersökning bland investerare, kunder och anställda som gjorde det klart att företagets viktigaste intressenter ville ha klimatförändringar. Detta motiverade företaget att intensifiera sitt CarbonNeutral® företags program, som redan omfattas av Storbritannien, Skandinavien och Schweiz, för att inkludera produktanvändning, själva produkterna, företaget och elförbrukningen i hela Europa.

Eden Springs vd Antonio Alarcon ser personligen att företaget blir ett pionjärföretag när det gäller klimatförändringar, och inte bara inom sin bransch. "Vi är angelägna att bli koldioxidneutrala eftersom vi är övertygade om att det är rätt sätt att gå. Det är bäst för oss, för våra anställda och även för våra kunder," säger Antonio. Därför har koldioxidneutralitet blivit ett kärnvärde för varumärket Eden Springs, vilket ytterligare skiljer företaget.

Antonio övertygade Edens regionala direktörer över hela Europa att kolneutralitet utgör ett tydligt tvärkulturellt budskap som förenar marknaderna med en gemensam vision. Programmet var ursprungligen utvecklat på Eden Springs Europeiska marknader där flest kunder berördes av miljöåtgärder, Storbritannien, Norden och Schweiz.

Det är uppenbart att koldioxidneutralitet ger värde till Eden Springs kunder, vilket i sin tur är värdeskapande för företaget. Dessa initialmarknader har fastställt standarden för koldioxidneutralitet och visat hur framgångsrikt programmet är. Eftersom utvecklingen av klimatåtgärder växer bland europeiska kunder strävar Eden efter att göra sina ansträngningar för att bli koldioxidneutrala. Läs mer om arbetet här. För mer information om Eden och dess klimatåtgärder klicka här.

Relaterade inlägg