VÅRT SYFTE
ATT INSPIRERA TILL ETT HÄLSOSAMMARE LIV
GENOM VATTEN AV BÄTTRE KVALITET
VÅR VISION
ATT BLI DET LEDANDE VARUMÄRKET INOM
KATEGORIN “PURE PLAY WATER” MED EN
UNIK PORTFÖLJ AV HÅLLBARA
VATTENLÖSNINGAR.
- DIFFERENTIERING
- TILLGODOSE
- SKAPA
- DRIVA
VÅR STRATEGI
Vår globala verksamhet består av en rad gemensamma strategiska pelare. Detta för att kunna skapa ett differentierat erbjudande för våra kunder och en ändamålsenlig och värderingsdriven kultur för våra medarbetare. Vi är övertygade om att vi, med hjälp av våra strategier, kan skapa en bättre kundupplevelse samtidigt som vi kan använda vår storlek för att förbättra effektiviteten. Övergången till att bli ett renodlat vattenföretag var det första steget på vår resa mot att skapa ännu större värde, och vi tror att vår affärsstrategi tillsammans med vårt syfte och vision, kommer att möjliggöra långsiktig och mätbar framgång.
- VATTEN PÅ DITT SÄTT
- LEDANDE INNOVATION
- LIVSTIDSKUNDER
- OPERATIV EXCELLENS
- ESG LEDARSKAP
- MEDARBETARUPPLEVELSE
VÅRA VÄRDEN
Våra Primo-värden återspeglar våra ambitioner för framtiden. Våra värden vägleder oss i vardagen och i mötet med våra kunder, kollegor och andra människor i vårt samhälle.
- Hälsosam livsstil – Vi bidrar till en hälsosammare livsstil, ett hälsosammare samhälle och en hälsosammare planet.
- Excellens som standard – Vi levererar alltid förstaklassig service och belönar högpresterande medarbetare.
- Respekt åt alla – Vi respekterar våra olikheter och främjar inkludering. Vi är fast beslutna om att återspegla samhället.
- Åtagande att göra det rätta – ALLTID – Vi värdesätter vårt sätt att arbeta lika mycket som våra framgångar. Vi lever upp till vår högsta standard – och när vi begår misstag äger vi dem, hittar vi lösningar för dem, lär vi oss av dem och växer av dem.
VÅRT BETEENDE
Vårt beteende främjar en kultur med kunden i fokus, där våra värden återspeglas i vårt ledarskap, samarbete och i vårt beslutsfattande.
- INKLUDERANDE
- INNOVATIV
- STÄRKANDE
- NYFIKENHET
- SAMARBETE